Så går ett mätarbyte till!


Cirka två veckor innan bytet ska ske får berörda kunder en tidsbokning skickad till sig per post. Aviseringen kommer från vår samarbetspartner OneCo Networks (tidigare Relacom), som sköter monteringen av de nya elmätarna åt oss. Om din elmätare sitter inne i lägenheten eller i villan så måste du eller någon annan vuxen vara på plats när vi kommer. Om tiden som du har fått inte passar kan du höra av dig till OneCo på telefon 0771-250 350 och boka om tiden. Om ingen är hemma när vi kommer lämnar montören en lapp i brevlådan där du ombeds kontakta OneCo för att boka in en ny tid. Det är väldigt viktigt för oss att kunna genomföra det här projektet på ett effektivt sätt och därför är vi oerhört tacksamma för att tidsbokningarna respekteras.

Montören som kommer hem till dig har tydliga instruktioner kring att använda handsprit mellan besöken och att hålla ordentligt avstånd till dig under besöket. Vi ser gärna att du uppehåller dig i ett annat rum under tiden vi genomför arbetet men det viktigaste är att hålla minst 2 meters avstånd.

Elen på din anläggning kommer att brytas i ca 15 minuter medan den nya elmätaren kommer på plats. När montören är klar kommer han att skicka in uppgifter till oss i en fil som vi sedan läser in i vårt system. I filen får vi veta vilken mätarställning den gamla elmätaren hade när den plockades ner och vilket datum den byttes ut.

Om du har några frågor kring den nya elmätaren eller skälet till att vi ska byta ut den kan du läsa om mätarbytesprojektet här >> eller ringa vår kundtjänst på telefon 0550-881 50.


Vill du komma i kontakt med vår kundtjänst?

Kundtjänst

Vår strävan är att ha en öppen och nära dialog med dig som kund. Därför är vi aldrig längre bort än ett telefonsamtal eller ett mail. Du kan också chatta med oss direkt här på vår hemsida.

Varnumsleden 1, 681 91 Kristinehamn
Öppettider:
Vardagar 08:00 - 12:00
13:00 - 15:30