Angående Elnät


Vi följer de allmänna avtalsvillkoren för elnät som är framtagna av branschorganisationen Energiföretagen och Konsumentverket.

I de fall det uppstår problem försöker vi tillsammans med dig komma fram till en bra lösning. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på bästa sätt.

Skulle vi inte kunna komma fram till en lösning har du möjlighet att lämna in en skriftlig reklamation till oss. Om du har ersättningsanspråk med anledning av sak- eller personskada ska detta anges i underlaget. Reklamationen kommer sedan att behandlas i ledningsgruppen.

Om vi ändå inte kan komma överens har du som konsument möjlighet att vända dig till:
Konsumentrådgivning Kristinehamn
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Allmänna reklamationsnämnden
Energimarknadsinspektionen

Konsumenternas energimarknadsbyrå har tagit fram ett antal mallar du kan använda dig av i kommunikationen med oss. Dessa mallar hittar du på Konsumenternas Energimarknadsbyrås hemsida >>

Tveka aldrig att kontakta oss om du har några frågor eller synpunkter!


Vill du komma i kontakt med vår kundtjänst?

Kundtjänst

Vår strävan är att ha en öppen och nära dialog med dig som kund. Därför är vi aldrig längre bort än ett telefonsamtal eller ett mail. Du kan också chatta med oss direkt här på vår hemsida.

Varnumsleden 1, 681 91 Kristinehamn
Öppettider:
Vardagar 08:00 - 12:00
13:00 - 15:30